Primul motor Mazda G120 tunat in Romania

Se da una bucata Mazda 3 G120 2017 cu aproape 3000km la bord, una programare la Racing Code in Bucuresti pentru dyno, pentru a putea masura corect si fara dubii puterea inainte si dupa remapare. Benzina din Romania e de calitate mai slaba decat cea din Vest, si de aceea, din experienta am observat ca cifrele pe care le obtinem aici sunt in general sub cele declarate si testate de developerii cu care lucram. Ne asteptam la un aproximativ 130CP stock si 17x dupa tuning dar nu a fost chiar asa 🙂

1. masina a dat stock 123CP cu 201Nm. Puterea e in zona declarata de producator, dar cuplul putin sub ( fata de cei 210Nm oficiali ).

2. am facut o serie de run-uri, care au dat intre 156-162CP cu un cuplu de maxim 210Nm.

Una peste alta, printr-o remapare stage 1 am obtinut un plus de 40CP si aproape 10Nm. Din punctul meu de vedere, dincolo de cifrele exacte, consider ca acesta este rezultatul care trebuie luat in calcul.

concluzii:

– foarte interesant faptul ca cel mai bun rezultat s-a obtinul cu ultimul run pe dyno ( parametrizarile au fost identice, mai putin limitatorul de turatie pe care l-am testat atat in versiune stock cat si la 7000 si in final a ramas setat la aproximativ 6800 rpm ). Atipic, pentru ca de obicei pe masura ce o masina e testata pe dyno, orice ventilatoare ai avea nu vei reusi sa simulezi fluxul de aer de pe strada, si in general rezultatele scad de la run la run. Foarte posibil ca masina circuland in majoritatea timpului in mediul urban sa se fi adaptat la acest stil de condus, si ieri „a iesit la joaca”, iar probabil ca dupa 300-400 km condusi mai sportiv in afara orasului rezultatul final sa fie imbunatatit cu 2-3-4CP. Speculatie 🙂

– in general in toate dyno-urile pe care le-am vazut, aceste motorizari au scos peste puterea declarata de producator ( intre 128-136CP am vazut), in cazul nostru acest lucru nu s-a intamplat. Am ales dyno-ul de la Racing Code tocmai pentru faptul ca e cel mai performant din tara, desi in general cifrele masurate aici sunt mai mici decat pe alte dyno-uri mai „optimiste”. Practic diferentele intre cifrele masurate pe dyno-uri diferite pot suferi modificari din cauza modului si preciziei cu care sunt masurate pierderile in transmisie de fiecare dyno. Nu are rost sa insist pe subiect, ce e de retinut e faptul ca posibil pe alt dyno sa fi vazut alte cifre si ca ceea ce am urmarit a fost mai mult diferenta intre stock si tuned si nu neaparat valorile in sine.

– am setat limitatorul de turatie la 68xx rpm, pentru ca mai departe nu avea rost, masina pierzand din putere

Pretul remaparilor pentru motorizarile G120 este 1500 RON.

Type:: Car

Brand:: Mazda

Model:: G120

Generatia::

Engine:: 2.0L benzina aspirat 120CP

Year:: 2017

CP motor:: 120

Tuning Type:: benzina

Hardware Number::

Software Number::